Despre buburuze...

11:53

Stiati ca....

  • ... buburuzele sunt, de asemenea, considerate aducatoare de noroc daca ti se aseaza in palma
  • ... aduce ghinion sa omori o buburuza
  • ... aduce noroc sa gasesti o buburuza
  • ... daca numeri punctele negre de pe aripile buburuzei vei afla cate luni norocoase vei avea de acum incolo
  • ... exista si un cantec special dedicat buburuzei: " Buburuza, ruza / Unde vei zbura/ Acolo ma voi marita". Se zicea ca buburuzele inteleg limbajul omenesc si de aceea isi iau zborul la indemnul versificat. De fapt, adevarul e ca buburuzelor nu le place transpiratia de pe mainile omului.

Am gasit o poezie draguta despre buburuza si m-am gandit ca v-o arat si voua :

Buburuza

de Marcel Narita

Intr-o buna dimineata, un domnut putin barbos,

Prinse-o mica buburuza intr-al sau distins pantof.

Ce-i cu tine, a cui ai fi? Se gandi desteptul nene,

Intrebandu-se desigur daca gaza-i de la vreme.

Ce-i cu lumea asta mare de-i intoarsa tot pe dos,

Si o mica zburatoare e la mine-n hol pe jos?

Mai sa fie, mai sa fie, da' pe unde-o fi intrat,

Termopanele-s inshise si balconul e blindat.

Am femeie de serviciu si imi face casa luna,

O hartie pe pantofi, nu putea si ea sa puna?

Sa o fi adus din strada nu prea cred ca se putea

Orice haina cat de mica, femeia mi le spala!

Am batut atatea drumuri, am platit valuta grea

Sa-si permita-o vietate drept in casa mea sa stea!

La ce buna pielea scumpa din papucii clasa-ntai

Daca-s accesibili dom'le orisiune, orisicui ?

Ce-am ajuns sa-mi vada ochii, ghinion intruchipat

Un microb ciudat si simplu sau spion inaripat?

Daca are-n el vreo boala si mi-e viata gata, scrum,

Banii castigati de ieri, la ce banca sa mi-i pun?

Ce facui sa merit asta, eu cel bun si cel onest

Sa ajunga langa mine vietati ce le detest?

Am atata cale-n fata, sunt un mare ganditor

Sa m-atace asa o scama ce se pierde in covor...!

Uite-asa domnutul nostru pierde vremea de un ceas

Lasa-n urma si serviciu si amanta si compotul de-ananas.

In vreme ce buburuza i priveste linistita,

Nici nu zboara, nici nu fuge, nici macar nu se agita,

Sta cuminte in pantof, adapostul garantat

Impotriva groaznicului rece de aer conditionat

Insa mintea cea-nteleapta, a progresului constant

Se invarte-n cercuri ample de un farmec redundant.

Toata viata cea frumoasa uite-acuma e in joc

La piciorul buburuzei care sta senina-n loc.

De ce ai, vrei tot mai multe si-ncontinuu te-ngrijesti

Vezi de clipa scurta, simpla, nu uita sa mai zambesti!

Linistea e-n fapte mici, de o cauti imprejur,

Ia aminte de la gaze ce traiesc fara cusur!

You Might Also Like

2 comentarii

  1. Foarte frumos mesajul vostru si felul in care il trimiteti...despre lucrari ce sa mai zic...speechless :)
    Mult succes in continuare si multumesc de aprecierea poeziei!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi de aprecieri! Cat despre poezie, pe mine m-a cucerit din prima!

    RăspundețiȘtergere

Este posibil ca unele produse sa fie vandute si sa nu fie scoase din stocul de pe blog. Pentru o imagine reala a stocului de produse, va rog consultati magazinul Buburuza cu ghetute de pe Breslo.

Recent posts

Popular Posts